poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Obywatelka modna i już !!



Kochani w tamtym tygodniu w końcu wybrałam się do Muzeum Narodowego na wystawę poświęconą modzie w czasach PRL-u.  Nosi ona tytuł „Modna i już. Moda w PRL”. Zrobiła ona na mnie ogromne wrażenie i z miłą chęcią wybrałabym się jeszcze raz.
Wystawa ma niepowtarzalny charakter, pokazuje modę kilku dekad. Można zobaczyć stroje ślubne,  wieczorowe, plażowe, jak również projektantów, którzy pracowali  w tamtych czasach, takich jak: Jerzy Antkowiak, Barbara Hoff czy Grażyna Hase. Pokazuje, że choć było ciężko, szaro i ponuro - Polki były modne i już. Miały głowy pełne pomysłów. Ja sama z miłą chęcią przygarnęłabym kilka ubrań do swojej szafy.

czasy po wojnie do 1947

czasy po wojnie do 1947
Myślę, że każdy kto choć trochę interesuje się modą powinien odwiedzić muzeum. Na pewno znajdzie tam niejedną inspirację. Jednak myślę, że również ktoś kto nie do końca ma na uwadze modę powinien zajrzeć i zobaczyć,jak żyły i ubierały się nasze babcie i mamy.
Okres PRL to spory kawał polskiej historii. Dla mnie to była wspaniała podróż w czasie gdzie mogłam na żywo zobaczyć w co moja mama ubierała się za czasów młodości.
Wystawa w Krakowie trwa do 17 kwietnia - gorąco polecam.
1947-1956

1947-1956
1956-1970

1956-1970

1956-1970

Barbara Hoff

Barbara Hoff

Barbara Hoff

Moda Polska 

Moda Polska 
projekt sukni dla Miss Polonia - Jerzy Antkowiak 


1970-1980

1970-1980
projekt inspirowany polską i światową kulturą  

słynna spódnica bananowa Maryli Rodowicz do piosenki Małogośka  
1980-1989

słynne buty Relaks

Grażyna Hase

Grażyna Hase

Grażyna Hase
moda ślubna w PRL

moda ślubna w PRL 

Dziękuje za uwagę i myślę, że podobała Wam się moja krótka relacja z wizyty. Zapraszam do czytania, komentowania i odwiedzania moich kolejnych postów.

Marzka 

1 komentarz: